En Hızlı Boşanma Davası Nasıl Açılır? 4 Püf Noktası

hizli-bosanma-davasi-nasil-acilir-4

Aile yaşantılarını mutlu bir şekilde yürütemeyen çiftler daha fazla zarar görmemek için en hızlı boşanma davası nasıl açılır? diye merak eder. Zira, yürümeyen bir ilişkinin devam etmesi hem taraflara hem de varsa çocuklara zarar verir. Evlenmek kolaydır. Ancak bazı durumlarda boşanmak, evlenmek kadar kolay bir süreç olmuyor. Birtakım yasal prosedür var. En başta etkili bir avukat ve bu kişiler tarafından sağlıklı yasal emin oluşturulması gerekiyor.

İnsanlar evlendikten sonra geçen süre içerisinde çok sayıda bağ kuruyor. Bunların başında çocuk, duygusal birliktelik ve mal paylaşımı geliyor. Boşanmada bu bağların iki tarafın da mağdur olmayacağı şekilde düzenlenmesi önemli bir konu. Ama taraflar aynı zamanda hızlı boşanmak da istiyor. Peki ama hızlı boşanma davası nasıl açılır? Kolay boşanmak için ne yapılmalı? Dolu dolu ve faydalı bir yazıyla daha sizlerin karşınızdayız.

Hızlı boşanmak için yapılması gerekenler:

• Öncelikle tarafların boşanmada hem fikir olması gerekiyor. Yani anlaşmalı boşanma şart.
  • Ortak olarak iyi bir avukattan danışmanlık alınması önemli. Süreci her zaman avukatlar hızlandırmaktadır.
  • Taraflar mal paylaşımı ve velayet gibi konularda bir anlaşma sağlamalı.
  • Boşanma duruşmasına eksiksiz katılmak gerekiyor.
hizli-bosanma-davasi-nasil-acilir-1

Hızlı Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Hızlı Boşanma Davası Ne Demek?

Çiftlerin şiddetli geçimsizlik sonucu ortak bir karar alıp en tez sürede evliliği bitirme taleplerine hızlı boşanma davası denir. Çekişmeli olmayan her türlü davayı bu kapsamda göstermek mümkün. Anlaşmalı olmak en temel süreç hızlandırıcı durumdur. Ayrıca etkili bir avukatın da misyonu hayli değerlidir. Çekişmeli boşanmalarda davalar 5 yıla kadar sürer. Ancak hızlı boşanmak isteyenlerin davaları 7 günde bile sonuçlanabiliyor. Fakat elbette bunun için hızlı boşanma davası nasıl açılır? sorusuna bir yanıt bulmanız şart. Gelin detaylara bakalım.

En Hızlı Boşanma Davası Nasıl Açılır?

İlişkinin yürümemesi ya da şiddetli geçimsizlik durumlarında bireyler en hızlı şekilde boşanmak ister. Bu çok doğal ve haklı bir talep. Ama her boşanma davasının hızlı sonuçlanmadığı gibi hiç umulmayan davalar beklenenden de kısa sürebiliyor. Doğru bir süreç yönetmek ile hızlı sonuçlara ulaşılıyor. Eğer siz de en hızlı boşanma davası nasıl açılır? merak ediyorsanız aşağıda detaylandıracağımız 4 maddeye dikkat edin.

1.      Hızlı Boşanmak İçin Tarafların Anlaşması Gerekiyor

Günümüzde 2 tür boşanma şekli var. Biri anlaşmalı iken diğeri çekişmelidir. Çekişmeli boşanmalar uzun sürer ve ne yazık ki 5 yıla kadar sürebilmektedir. Fakat anlaşmalı davalar en hızlı sonuçlanan davalardır. Karı ve koca boşanmada hem fikir olur ve ortak bir karar alırsa, çok hızlı boşanmanın ilk adımı atılacaktır. Tek celsede boşanma olarak da tabir edilir.

Hızlı boşanma davası nasıl açılır? konusunu merak edenler için çiftlerin karşılıklı anlaşmasını öneriyoruz. Türk Medeni kanunun da maddelerine göre anlaşmalı hallerde boşanma süreleri 7 ila 60 gün içerisinde tamamlanıyor. Elbette mahkemelerin yoğunluğu önemli bir faktör ama iyi bir avukat ile 7 – 15 gün içerisinde boşanabilirsiniz.

DİKKAT: Hızlı boşanma davasında taraflar kendi aralarında anlaşmış oldukları için çok basit boşanabilecekleri ve avukata ihtiyaç olmadığı düşünülür. Fakat bu büyük bir yanılgı. Tek celsede boşanmak için muhakkak bir avukat danışmanlığı gerekir. Eksik ya da hatalı bir detay yüzünden aylar hatta yıllar süren bir boşanma davasına dönüşebilir durum.

hizli-bosanma-davasi-nasil-acilir-2

2.      Hızlı Boşanmanın Püf Noktası İyi Bir Avukattan Danışmanlık Almaktır

Boşanmak her ne kadar duygusal bir konu gibi görünse de temel olarak hukuki bir süreçtir. Resmi bir prosedür gibi görünmemeli, hukuki bakış açısıyla ele alınmalıdır. Nitekim hızlı boşanma davası nasıl açılır? sorusunun ikinci yanıtı bir avukat tutmaktır. Taraflar sorunları kendi aralarında çözmüş olsalar da bunu hukuki zemine taşımak avukatların görevidir. Eğer ki çok hızlı yani 7 ila 30 gün gibi bir sürede boşanmak istiyorsanız hukuk büromuzu arayın.

Avukatlar boşanmada sadece mahkemeye başvurma ya da duruşmada savunma yapma görevine sahip değildir. Boşanma sonrası mal paylaşımı ve velayet gibi konuların ayarlanmasını da etkili bir şekilde yönetir. Ayrıca nüfusa işlenme işlemlerinde de konunun takipçisi olur.

3.      Mal Paylaşımı, Nafaka ve Velayette Anlaşarak Hızlı Boşanabilirsiniz

Ailelerin boşanma davalarında süreci en çok uzatan konular mal paylaşımı, nafaka ve velayet gibi konularda bir ortak nokta bulunamamasıdır. Zaten orta yol bulunmaması halinde çekişmeli boşanmaya girer ki bu da hızlı ayrılmaya engeldir. Aslında avukatların bu noktada önemi devreye girer. Avukatlarımız sadece hukuki değil bu tür paylaşım konularında da arabuluculuk ve danışmanlık faaliyeti de gösteriyor.

Hızlı boşanma davası istiyorsanız avukatlarımız aracılığıyla mal paylaşımı ve nafaka konusunda orta yol bulmanızı öneriyoruz. Eğer çocuk var ise nafaka ve velayet konularında da dava öncesi anlaşmanız çok önemli. Öyle ki, bu sayede hayalini kurduğunuz hızlı boşanmaya sahip olacaksınız. Bizi arayın, size harika çözümlerle dolu bir yol haritası belirleyelim. Boşanmayı bu sayede 7 – 60 gün aralığında bitirmeniz mümkün olsun.

4.      Duruşmalara Muhakkak Eksiksiz olarak katılmalısınız

Toplum içinde sık yapılan hatalardan birisi de anlaşma sağlandığı ve avukat tutulduğu için davaya girmeye gerek olmadığı yanılgısıdır. Eğer hızlı boşanmak istiyorsanız duruşma gününüzde eksiksiz bir şekilde mahkeme salonunda bulunmanız önemli. Mahkeme heyeti sizleri dinleyerek gerçekten anlaştığınıza ve boşanmakta kararlı olduğunuza karar vermesi gerekiyor. Aksi halde inceleme talep edebilir ve süreci istemediğiniz bir süreye uzatabilir.

Avukatların görevi dava öncesi yol haritasını çizmek, hazırlıkları yapmak, davaya başvurmak ve süreçte müvekkillerine danışmanlık sağlamaktır. Sonrasında da dava sonraki süreçte de çoğu alanda çiftlere danışmanlık verir. Kısacası hızlı boşanma davası nasıl açılır? sorusunun tüm yanıtlarında etkin bir rol oynar. Bu nedenle bir avukat tutmadan boşanma işlemlerinizi başlatmamanız önerilir.

hizli-bosanma-davasi-nasil-acilir-3

İstanbul Hızlı Boşanma Davası Avukatı Telefonu

İstanbul’da her gün onlarca çift adliyelerde ya boşanıyor ya da boşanmak için büyük çaba sarf ediyor. Sizler de hızlı boşanma seçeneğine sahip olan tarafta bulunmak istiyorsanız büromuzun avukatlarından danışmanlık talep etmelisiniz. Avukatsız da boşanabiliyorsunuz. Ancak ne sürecin ne de sonuçlarının bir garantisi olmaz. Avukatınız size deneyimi sayesinde tüm süreci önden sunabilir ve fikir verebilir. Böylelikle hızlı boşanma davası tam da istediğiniz sürede ve sonuçlarda tamamlanır.

İstanbul’da hızlı boşanmak isteyenler için avukat telefonları:

• İstanbul’da hızlı boştan avukat telefonu – 0 (505) 877 54 25 | 0 (212) 708 12 00
  • İstanbul’un en hızlı boşanma avukatı telefonu – 0 (505) 877 54 25 | 0 (212) 708 12 00
  • İstanbul hemen boşanma avukatı telefonu – 0 (505) 877 54 25 | 0 (212) 708 12 00
  • İstanbul’da acil boşanma avukatı telefon – 0 (505) 877 54 25 | 0 (212) 708 12 00
  • İstanbul anlaşmalı ve hızlı boşanma avukatları – 0 (505) 877 54 25 | 0 (212) 708 12 00

İlginizi çekebilir: Tek Celsede Boşanma Sebepleri | 5 Temel Sebep