Evlilik Sözleşmesi Nedir? Nasıl Yapılır? 2023 Sözleşme Örneği

evlilik-sozlesmesi-2

Son yıllarda aile kurumunu oluştururken taraflar evlilik sözleşmesi hazırlayarak birbirlerine karşı olan konumlarını, iradelerini ve sınırlarını belirleyebiliyor. Genelde dizi ve filmlerde sıkça karşımıza çıkan bu uygulama, aslında Türk hukuk içerisinde de çoğu kez başvurulan bir durumdur. Temelde aile içi işleyişin hatlarını çizmek adına hazırlanan bir sözleşme türüdür. Peki ama evlenme sözleşmesi nasıl hazırlanıyor? Hukuki bir temele dayanır mı? Zorla imzalanırsa ne olur? Sözleşme örneği nereden indirilir? Dolu dolu bir hukuk yazı dizisi hazırladık. Keyifli okumalar…

Evlilik Sözleşmesi Nedir?

Eşlerin evlenmeden önce ya da evlilik sırasında yaptıkları, taraflar arasındaki süreci ve iradeleri belirleyen sözleşme türüne evlilik sözleşmesi denir. Roma döneminden günümüze kadar gelen bir yöntemdir. Genelde kadının evlilikteki fiil ve hak ehliyetini belirtmede kullanılır. Çoğunlukla da ilerde yaşanabilecek boşanma sonrası ortaya çıkacak birçok hakkı öteleme ya da belli bir şekilde sınırlama amacıyla önceden yapılır.

evlilik-sozlesmesi-1

Evliliğin sözleşmesine aynı zamanda mal ayrımı sözleşmesi de deniyor. Yani evlenmeden önce miras paylaşımını bu sözleşme ile yapabiliyorsunuz. Aynı zamanda mal paylaşımı, evlilik devam ederken de gerçekleştirilebilmektedir. Örneğin aldığınız evleri ya da arabaları boşanmadan önce de ayrı ayrı paylaştırabiliyorsunuz.

Evlilik sözleşmelerinde sadece karşı tarafın mal ve hak kısıtlaması uygulamasına gidilmez. Aynı zamanda tam tersi yani haklarını genişletme amacıyla da kullanılabilir. Örneğin evlilik öncesinde bu sözleşmeye “boşanma sonrasında nafaka miktarını” koyabiliyorsunuz. Yahut çocukların velayetleri hakkında da belirlemelerde bulunabiliyorsunuz. Kısacası bu sözleşmeyi çift taraflı düşünmenizde fayda var.

a)      Evlilik Sözleşmesi Ne Zaman Yapılır?

Bu tür sözleşmelerinin yapılma zamanı, kişisine göre değişir. Fakat sık tercih edilen dönemler evliliğin öncesidir. Çünkü, içeriğindeki maddelerde hem fikir olunması halinde evlilik gerçekleşir ya da vazgeçilir. Diğer yandan evlilik devam ederken de sözleşme hazırlanabiliyor. Bu uygulamada da ülkemizde sık karşılaşılan bir manzara.

evlilik-sozlesmesi-3

Evlilik Sözleşmesi Nedir? Nasıl Yapılır? 2023 Sözleşme Örneği

b)      Evlilik Sözleşmesini İmzalamak Zorunlu mu?

Sevgilim evlilik sözleşmesi imzalamamı istiyor… Erkek arkadaşım evlilik sözleşmesi hazırlamış… Bu tür durumlar, günümüz toplumlarında sık karşılaşılmaktadır. Çoğu birey bunun bir dayatma ya da zorlama sözleşmesi olduğunu düşünüyor. Ancak evlilik sözleşmesini imzalamak zorunda değilsiniz. Hukuken böyle bir zorlama yok. Tamamen isteğe bağlı bir sözleşme türüdür. Kararınızın neticesi aile hayatınızın sonraki dönemini belirleyebilir ama imzalamak zorunda değilsiniz.

c)      Zorla İmzalatılan Evlilik Sözleşmesi Hakkında

Çiftler arası özgür iradeyi hiçe sayan bir davranış, yasalarımızca her zaman yasak olarak belirlenmiştir. Bir birey zorla evlilik sözleşmesi imzalatılması halinde bunun iptali için dava açma hakkına sahiptir. Elbette bunun için bir avukattan yardım alması ve zorla imzalatıldığını da gerekçeli şekilde ispat etmesi gerekiyor.

d)      Evlilik Sözleşmesinin Yapıldığı Yer

Evlilik yani mal rejimi sözleşmesi noter huzurunda yapılır. Evlenmenin gerçekleşeceği bölgedeki herhangi bir yetkili notere giderek sözleşmeyi imzalayabilirsiniz. Noterlerin bu tür sözleşmeleri onaylama yetkileri var. Yani evlenme sözleşmesinde mahkemelere başvurmanıza, dava açmanıza gerek yok. Noter yeterli olacaktır.

Evlilik Sözleşmesi Yaparken Dikkat Edilecek Hususlar

Doğru kullanıldığında evlilikle alakalı sözleşmeler taraflar için faydalı olur. Fakat art niyetli kullanıldığında karşı tarafa zarar verebilir. Bu nedenle sözleşme hazırlanırken de imzalanırken de bazı huşulara dikkat edilmeli. Mal ayrılığı sözleşmesi olarak da bilinen bu uygulamayı hayata geçirirken aşağıdaki hususlara dikkat etmenizi öneriyoruz.

Evlilik sözleşmesi hazırlamada dikkat edilecek şeyler:

• Maddeler kanuna uygun hazırlanmalı.
  • Maddeler ahlaki değerlere uygun olmalı.
  • Kamu düzeninin aksine sözleşme maddeleri olmamalı.
  • Kişilik haklarını çiğneyen maddeler bulundurulmamalı.
  • İrade sakatlığı doğuracak hususlar bulunmamalı.
  • Eşlerin birbirine karşı olan saygılarını zedeleyecek maddeler olmamalı.
  • Çocukların bakımıyla ilgili eşit bir yaklaşım olmalı.
  • Mal paylaşımı hakkında eşit bir yaklaşım olmalı.
  • Tarafların birbirlerine olan sadakatlerinde doğru bir yaklaşım izlenmeli.
  • Karşı tarafı zorlayıcı ve mağdur edici bir dil kullanılmamalı.

Hazırlamayı düşündüğünüz sözleşmede yapacağınız en ufak bir hata karşı tarafı yani sevdiğinizi üzmenize ve hatta ailenizi dağıtmanıza sebep olabilir. Her iki tarafı da kapsayan, kişilik haklarına ve saygınlığına zarar vermeyen bir sözleşmeyi sadece uzman bir avukat hazırlayabilir. Zira birçok ince detayı bulunuyor. Sadece duygusal açıdan değil, hukuki açıdan da evlilik sözleşmelerini avukatlar hazırlamalıdır. Aksi halde doğru bildiğiniz birçok sözleşme maddesi aslında kanunen yok hükmünde olacaktır.

Evlilik Sözleşmesi Örneği (2023 Güncel)

Herkes en az bir defa evlilik sözleşmesinin içeriğinde neler olduğunu merak etmiştir. Zira gündelik hayatın popüler kültüründe bu sözleşme çok sık işlenmektedir. Diğer yandan siz de kendi evliliğiniz için bu tür sözleşmelerden yardım almak isteyebilirsiniz elbette. Ama bunun için evlilik sözleşmesi örneği bulma ve indirme ihtiyacınız olacak. Çünkü karmaşık ve teorisi bol bir alandır. Peki sözleşmeyi nasıl hazırlamak mümkün?

Kim hazırlar? Mal ayrımı (evlilik) sözleşmesini avukatlar hazırlar. Çünkü hukuk kapsamında bir sözleşme türüdür. Kanun bilgisi olmayan birinin gelişigüzel hazırlaması beklenemez. Bu işe özel günümüzde avukatlık büroları var. Hür Hukuk Bürosu da en deneyimli evlilik (mal ayrımı) sözleşmesi hazırlayan avukatlara sahip. İstanbul ya da diğer tüm şehirlerden bizi arayınız.

Nasıl hazırlanır? Sağlıklı olan her iki tarafın da avukat ile görüşüp ortak bir sözleşme hazırlamasıdır. Avukatlar sözleşme maddelerini yasalara uygun bir şekilde doküman haline getirir. Daha sonra bu evraklar noter huzurunda taraflarca imzalanır. Noter imzasında şahide gerek yok. Ama avukatın yanınızda bulunmasında fayda var.

evlilik-sozlesmesi-4

En Güncel Evlilik Sözleşmesi Örneği İndir

Sözleşme örneği indirerek ön fikir sahibi olabilirsiniz. 2023 güncel sözleşme örneği indirmek için aşağıda bıraktığımız linke tıklamanız yeterli olacak. Bu linkteki evlilik sözleşmesi örneği 2023 yılında hazırlanmıştır. Tamamen fikir vermesi amacıyla düzenlendi ve yasal bir belge niteliği yoktur.

Evlilik sözleşme örneği indir 2023 güncel >>

Evlilik Sözleşmesi Hazırlamak İçin Avukatlık Büromuza Başvurun

Avukatlar mal ayrımı sözleşmelerinde en güvenilir mercidir. Kimi zaman bireyler kendi bilgi ve birikimleriyle bu tür sözleşmeleri hazırlamaya kalkıyor. Ancak karşı tarafı incitici maddelerden oluşan bir evraktan öteye geçmiyor ne yazık ki. Hatta günümüzde çoğu kez çiftlerin bu tür sözleşmelerden dolayı evlenmeden ayrıldıkları biliniyor. Eşlerde “sevgilim bana evlilik sözleşmesi imzalatmaya çalışıyor” gibi bir tedirginlik yaratıyor. Çünkü sosyolojik açıdan pek de doğru bilinmeyen ve algılanmayan sözleşme türleri arasındadır.

Oysa sözleşme doğru ve amacına yönelik düzenlenirse her iki taraf için de faydalı bir araca dönüşmektedir. Bunu da hukuk büromuz ile mümkün hale getireceğinizi belirtelim. Yıllar içerisinde yüzlerce sözleşme düzenlemenin verdiği deneyim ile sizlerin de taleplerini doğru ve etkili bir şekilde yerine getiriyoruz. Konu hakkında telefon hatlarımız üzerinden de ön bilgi verdiğimizi belirtelim. Sonrasında ofisimizde sizleri ağırlıyor ve yol haritasını çiziyoruz. Şimdiden keyifli günler diler mutlu bir evlilik hayatı temenni ediyoruz.

Evlilik sözleşmesi avukatı telefonu: 0 (505) 877 54 25

Evlenirken sözleşme hazırlama avukat telefonu: 0 (212) 708 12 00

Evlilik avukatı telefonlar: 0 (212) 708 11 22

İlginizi çekebilir: Araç Değer Kaybı Davası Hakkında Bilinmeyenler (2023 Bilgi)